
| Course Code | : PSİ253 |
| Course Type | : Required |
| Couse Group | : First Cycle (Bachelor's Degree) |
| Education Language | : Turkish |
| Work Placement | : N/A |
| Theory | : 2 |
| Prt. | : 0 |
| Credit | : 2 |
| Lab | : 0 |
| ECTS | : 3 |
The objective of the course is to enable students to learn basic concepts and approaches about physical, social and cognitive development of human being through fertilization to death, and to enable them to understand and explain individuals of the community from the perspective of developmental psychology.
Introductory subjects of developmental psychology through the birth to the death.
| Res. Assist. Ayşe Vildan ACAR BAYRAKTAR |
| 1. | 1. Considers general problems and concepts about lifespan development. |
| 2. | 2. Possesses a general comprehension about theories and methods of developmental psychology … |
| 3. | 3. Understands and explains the developmental stages through fertilization to adolescence. |
| 4. | 4. Possesses a general comprehension about developmental psychology through adolescence to death. … |
| 5. | 5. Understands and explains problems of adolescence, adulthood and old age. |
| 1. | 1. M. J. GANDER ve H.W. GARDINER Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi, 2001 |
| 2. | 2. B. ONUR. Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm, İmge Kitabevi, 2011 |
| 3. | 3. A. KULAKSIZOĞLU Ergenlik Psikolojisi, Remzi Kitabevi, 2000 |
| 4. | 4. J. W. SANTROCK. Yaşam Boyu Gelişim, Nobel, 2014 |
| 5. | 5. J.W.SANROCK, Ergenlik, Nobel Yayın Dağıtım, 2013 |
| 6. | 6. J. PIAGET, Çocukta Zihinsel Gelişim, Cem yay., 1999. |
| 7. | 7. İ. DOĞAN, Akıllı Küçük: Çocuk Kültürü ve Çocuk Hakları Üzerine Sosyo-Kültürel Bir İnceleme, Sistem yay., 2000 |
| 8. | 8. A.YÖRÜKOĞLU, Çocuk Ruh Sağlığı, İş Bankası yay. |
| 9. | 9. H. YAVUZER, Çocuk Psikolojisi, Altın Kitaplar |
| 10. | 10. N. POSTMAN, Çocukluğun Yokoluşu, İmge Kitabevi, 1995 |
| 11. | 11. Toplumsal Tarihte Çocuk, Tarih Vakfı Yurt Yay. 1994 |
| 12. | 12.L. STEINBERG, Ergenlik, İmge Kitabevi, 2007. |
| 13. | 13. M. ESKİN, Ç. DEREBOY, H. HARLAK ve F. DEREBOY, Türkiye’de Gençlik, Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Yayınkları:5, 2012 |
| 14. | 14. K. ERSANLI ve M. KALKAN, Psikolojik, Sosyal ve Bedensel Açıdan Yaşlılık, Pegem Akademik Yayıncılık, 2008. |
| 15. | 15. B. ONUR, Ergenlik Psikolojisi, Hacettepe Taş Kitapçılık, 1987. |
| 16. | 16. M. J. GANDER ve H.W. GARDINER Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi, 2010 |
| Type of Assessment | Count | Percent |
|---|---|---|
| Midterm Examination | 1 | %40 |
| Final Examination | 1 | %60 |
| Activities | Count | Preparation | Time | Total Work Load (hours) |
|---|---|---|---|---|
| Lecture - Theory | 28 | 1 | 1 | 56 |
| Midterm Examination | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Final Examination | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOTAL WORKLOAD (hours) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 2 | |||||||||
OÇ-2 | 3 | |||||||||
OÇ-3 | 3 | |||||||||
OÇ-4 | 3 | |||||||||
OÇ-5 | 3 | |||||||||