
| Course Code | : EBB252 |
| Course Type | : Required |
| Couse Group | : First Cycle (Bachelor's Degree) |
| Education Language | : Turkish |
| Work Placement | : N/A |
| Theory | : 2 |
| Prt. | : 0 |
| Credit | : 2 |
| Lab | : 0 |
| ECTS | : 3 |
The aim of this course is to gain basic knowledge and skills about the importance of using instructional technologies and instructional materials in learning-teaching processes, principles and elements of material design, selection of teaching materials, visual, audio and audio-visual tools used in teaching, the place and importance of information technologies in education.
The importance and reasons for the use of technology and materials in education, selection of teaching materials, visual design principles, visual, audio and audio-visual tools used in teaching, computer, Internet and communication technologies and distance education applications in education.
| Assoc. Prof. İbrahim GÖKDAŞ |
| Prof. Şerife AK |
| 1. | Define basic concepts in instructional technologies |
| 2. | Determine and analyse the teaching objectives in accordance with the scope of the course. |
| 3. | Explains how to apply visual design principles when designing materials. |
| 4. | Explains how to apply visual design elements when designing materials. |
| 5. | Determines the type of material suitable for the achievements of the course. |
| 6. | Analyses teaching materials according to material evaluation criteria. |
| 7. | Be aware of current technologies used in teaching. |
| 1. | Kalelioğlu, F., Cabı E., Yalçınalp S., Ersoy H., Avcı Ü. ve Ergün E. (2015). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Ed. Emine Cabı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
| 2. | Akgün, Ö. E., Gökdaş, İ. (2024) E-Öğrenmede Sosyo-Psikolojik Değişkenler -Prof. Dr. Deniz DERYAKULU’na Armağan (Editör) Efe Akademi |
| 3. | Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. & Smaldino, S. E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning (7th edition).London: Pearson Education Inc. |
| 4. | Kabakçı-Yurdakul, Işıl. (2013).Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. |
| 5. | Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık |
| 6. | Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (7. Baskı). Ankara: Nobel Yayın. |
| 7. | Demirel, Ö. ve Eralp Altun.(2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara Pegem –A Yayınları. |
| 8. | Erdem, M., Sarsar, F. (2020), Dijital Teknoloji Aracılı Düşünme Öğretimi (Editör), Pegem Akademi, ISBN:978-625-7880-99-2 |
| 9. | Orham, Ş. F., Kurt, A. A., Bardakçı, S. (2020). Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Karma Yazılar, (Editör), Pegem Akademi, ISBN:978-625- 7228-48-0 |
| Type of Assessment | Count | Percent |
|---|---|---|
| Midterm Examination | 1 | %40 |
| Final Examination | 1 | %60 |
| Activities | Count | Preparation | Time | Total Work Load (hours) |
|---|---|---|---|---|
| Lecture - Theory | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Final Examination | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOTAL WORKLOAD (hours) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-2 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-3 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-5 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-6 | 5 | 5 | ||||||||
OÇ-7 | 5 | 5 | ||||||||