
| Course Code | : MÖ251 |
| Course Type | : Required |
| Couse Group | : First Cycle (Bachelor's Degree) |
| Education Language | : Turkish |
| Work Placement | : N/A |
| Theory | : 2 |
| Prt. | : 0 |
| Credit | : 2 |
| Lab | : 0 |
| ECTS | : 3 |
Of music education, purpose, meaning, and to have knowledge of the history of music education in Turkey. To have information about active methods in music education and to plan appropriate activities.
Müzik eğitiminin genel amaçları, önemi ve tarihçesi. Etkili müzik öğretmeninin ve müzik dersinin özellikleri. Aktif öğrenme yöntemleri ve müzik eğitiminde kullanılan aktif yöntemler hakkında genel bilgiler ve etkinlikler. Müzik eğitimine sosyal-kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
| Prof. Ceren SAYGI GERÇEKER |
| 1. | Have information about the basic principles of music. |
| 2. | Have information about active learning method. |
| 3. | Have information about the Orff Schulwerk approach. |
| 4. | Have information about Dalcroze method. |
| 5. | Have information about Kodaly method. |
| 6. | Have information about effective music lesson planning. |
| 1. | Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, Kanyılmaz Matbaası, İzmir |
| 2. | Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir |
| 3. | Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD ‘li, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara |
| 4. | Gürgen, E. T. (2007). Orff-Schulwerk ve Kodaly Yöntemi’nin Vokal Doğaçlama, Müziksel İşitme ve Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir |
| 5. | Özmenteş, G. (2005). Dalcroze Eurhytmics Öğretiminin Müziksel Beceriler, Müzik Dersine İlişkin Özgüven Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. |
| 6. | Yıldırım, K. (2009). Kodaly Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi,Özyeterlik Algısı ve Keman Çalmaya İlişkin Tutumlar Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir |
| Type of Assessment | Count | Percent |
|---|---|---|
| Midterm Examination | 1 | %40 |
| Final Examination | 1 | %60 |
| Activities | Count | Preparation | Time | Total Work Load (hours) |
|---|---|---|---|---|
| Lecture - Theory | 1 | 10 | 15 | 25 |
| Lecture - Practice | 1 | 10 | 10 | 20 |
| Studio Work | 1 | 10 | 0 | 10 |
| Midterm Examination | 1 | 10 | 0 | 10 |
| Final Examination | 1 | 10 | 0 | 10 |
| TOTAL WORKLOAD (hours) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | ||||||||||
OÇ-2 | ||||||||||
OÇ-3 | 5 | |||||||||
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||