
| Course Code | : HİR166 |
| Course Type | : Required |
| Couse Group | : First Cycle (Bachelor's Degree) |
| Education Language | : Turkish |
| Work Placement | : N/A |
| Theory | : 3 |
| Prt. | : 0 |
| Credit | : 3 |
| Lab | : 0 |
| ECTS | : 5 |
To teach the basic principles of advertising.
Definition of advertising, History of advertising in Turkey and World, Advertising strategy, advertising planning, research, creating advertising.
| Assoc. Prof. Emrah BAŞER |
| 1. | Reklamı tanımlar, reklamın diğer alanlarla ilişkisini ve hem dünyada hem Türkiye'deki tarihsel gelişimini açıklar. |
| 2. | Reklam ortamlarını ayrıştırır. |
| 3. | Reklamın işleyiş sürecine dair başlıca modellerin kavranmasına yardımcı olur. |
| 4. | Reklam kampanyası aşamalarını işleyiş sürecine göre belirler. |
| 5. | Doğru mesaj ve medya stratejilerinin oluşturulmasını sağlar. |
| 1. | • İçten Duygu Çallı, Mustafa Özgür Seçim. (2016) Reklam Diyor ki 1 Konya: Literatürk. |
| 2. | • Elden, Müge. (2015) Reklam ve Reklamcılık İstanbul: Say Yayınları |
| 3. | • Pricken, Mario. Creative Advertising: Ideas and Technique From the World's Best Campaigns. London: Thames & Hudson, 2002 |
| 4. | • Moriarty, Sandra. Nancy Mitchell and William Wells. Advertising & IMC: Principles & Practice Boston: Prentice Hall, 2012. |
| 5. | • Moriarty, Sandra. Nancy Mitchell and William Wells. Advertising: Principle & Practice. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2003 |
| Type of Assessment | Count | Percent |
|---|---|---|
| Final Examination | 1 | %50 |
| Quiz | 2 | %30 |
| Term Assignment | 1 | %20 |
| Activities | Count | Preparation | Time | Total Work Load (hours) |
|---|---|---|---|---|
| Lecture - Theory | 15 | 1 | 3 | 60 |
| Quiz | 2 | 9 | 6 | 30 |
| Final Examination | 1 | 32 | 3 | 35 |
| TOTAL WORKLOAD (hours) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
OÇ-3 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
OÇ-4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||