
| Course Code | : EBL406 |
| Course Type | : Required |
| Couse Group | : First Cycle (Bachelor's Degree) |
| Education Language | : Turkish |
| Work Placement | : N/A |
| Theory | : 2 |
| Prt. | : 2 |
| Credit | : 3 |
| Lab | : 0 |
| ECTS | : 4 |
The purpose of this course is to train the midwifery who adopt lifelong learning and reflect these educator role and functions by examining the basic concepts, theories and principles of related to the teaching-learning process
Contemporary roles of midwifery and educator role, basic concepts of education, phılosophy of midwifery educatıon, basic learning theory and principles, learning and teaching process, adult education, clinical education, ın-servıce education.
| Prof. Ayten TAŞPINAR |
| Res. Assist. Betül KOSKA |
| 1. | To be able to examine educational role of the nurse |
| 2. | To be able to define the basic concepts of education |
| 3. | Determines the subject of education and creates its content |
| 4. | Determines the aims and objectives of education regarding the subject of education. |
| 5. | Determines the necessary tools and equipment appropriate for training. |
| 6. | Determines learning methods and techniques appropriate for learning objectives. |
| 7. | Presents the training he/she has prepared using effective presentation techniques. |
| 8. | Realizes the importance of lifelong learning |
| 1. | Tekin H. (2004) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınevi, 16.bs. Ankara. |
| 2. | Bahar, M.,Nartgün, Z., Durmuş, S., Bıçak, B. (2009). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. 3. bs. Ankara: Pegem Akademi. |
| 3. | Atılgan H, Kan A, Doğan N. (2009). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, 4. bs. Atılgan H. (editör), Ankara: Anı Yayıncılık. |
| 4. | Büman, N., Yurdakul, B., Yurtkul, M. ve ark. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ö.Demirel, (edit), 2. Baskı, Ankara:Pegem Yayıncılık |
| 5. | Saban A. ( 2000) Öğrenme Öğretme Süreci, Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
| 6. | Özvarış Ş.B. (2016). Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme , Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara |
| 7. | Eylem Kaya, H. (2016). Lifelong adult education, Ankara: Nobel Academy Publications. |
| 8. | Yalın H. (2002) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Ayın Dağıtım, 6. Baskı. Ankara. |
| 9. | Turgut MF. (1992) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Saydam Matbaacılık. 9. bs., Ankara. |
| Type of Assessment | Count | Percent |
|---|---|---|
| Midterm Examination | 1 | %30 |
| Final Examination | 1 | %40 |
| Practice | 1 | %30 |
| Activities | Count | Preparation | Time | Total Work Load (hours) |
|---|---|---|---|---|
| Lecture - Theory | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Lecture - Practice | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Midterm Examination | 1 | 4 | 1 | 5 |
| Final Examination | 1 | 4 | 1 | 5 |
| TOTAL WORKLOAD (hours) | 94 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-2 | 3 | 5 | 5 | 2 | 4 | |||
OÇ-3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ||||
OÇ-4 | 4 | 4 | ||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | ||||||
OÇ-6 | 4 | 4 | ||||||
OÇ-7 | 5 | 5 | ||||||
OÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||