
| Course Code | : EBL403 |
| Course Type | : Required |
| Couse Group | : First Cycle (Bachelor's Degree) |
| Education Language | : Turkish |
| Work Placement | : N/A |
| Theory | : 2 |
| Prt. | : 24 |
| Credit | : 14 |
| Lab | : 0 |
| ECTS | : 22 |
This practice of antenatal students, İnnatal, postnatal, family planning, newborn, child health and diseases and midwifery knowledge and skills related to management and field applications in the clinic provides a holistic approach.
Women's Health, Birth, Yendidoğan Health.
| Assoc. Prof. Keziban AMANAK |
| Prof. Sündüz Özlem ALTINKAYA |
| 1. | Follow-risk pregnant women to make healthy |
| 2. | Pregnancy risk situations and take necessary measures to define |
| 3. | Normal spontaneous vaginal delivery to manage |
| 4. | Identify risk conditions at birth |
| 5. | Postpartum care for mothers and newborns and to make follow-up |
| 6. | Postpartum maternal and neonatal period could identify risky situations and to take necessary measure |
| 7. | To make family planning counseling |
| 8. | Planning of a home visit and evaluate the results |
| 9. | The application to the fields of researching, preparing to offer seminars |
| 10. | Health team members to work in a spirit of team |
| 11. | Monitoring of growth and development of children ages 0-6 |
| 1. | 9. Şirin A. ve Diğerleri. Kadın Hastalıkları ve Doğum Hemşireliği Ders Notları, İzmir,2003. |
| 2. | 10. Taşkın L. Hemşireler ve Ebeler için Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi, Palme Yayıncılık, Ankara, 2004. |
| 3. | Basics of Gynecology and Obstetrics. Serdar Günalp. 4th edition. 2024 |
| 4. | Yıldız, H. Pozitif Doğum Deneyimi İçin İntrapartum Bakım Modeli: Dünya Sağlık Örgütü Önerileri. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;5(2):98-105. |
| 5. | Beji NK, Meran HEP. Kadın Sağlığına Genel Bakış. (Editör Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji) Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Fakül-tesi 50. yıl yayınları. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul, 2015. |
| 6. | Tully KP, Stuebe AM, Verbiest SB. The fourth trimes-ter: a critical transition period with unmet maternal health needs. American Journal of Obstetrics & Gyne-cology July. 2017: 37-41. |
| 7. | Cambaztepe B, Yücel FD, Pektaş G, ve ark. Kırk yaş ve üzeri gebeliklerde maternal ve neonatal sonuçların değerlendirilmesi. Okmeydanı Tıp Dergisi. 2017; 33: 28-32. |
| Type of Assessment | Count | Percent |
|---|---|---|
| Midterm Examination | 1 | %30 |
| Final Examination | 1 | %40 |
| Practice | 1 | %30 |
| Activities | Count | Preparation | Time | Total Work Load (hours) |
|---|---|---|---|---|
| Lecture - Theory | 14 | 4 | 2 | 84 |
| Lecture - Practice | 14 | 4 | 24 | 392 |
| Midterm Examination | 1 | 35 | 2 | 37 |
| Final Examination | 1 | 30 | 2 | 32 |
| TOTAL WORKLOAD (hours) | 545 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | |
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |
OÇ-3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |
OÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |
OÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
OÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
OÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
OÇ-10 | 5 | 5 | 5 | |||||
OÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||