
| Course Code | : HSH524 |
| Course Type | : Area Elective |
| Couse Group | : Second Cycle (Master's Degree) |
| Education Language | : Turkish |
| Work Placement | : N/A |
| Theory | : 2 |
| Prt. | : 0 |
| Credit | : 2 |
| Lab | : 0 |
| ECTS | : 4 |
The purpose of screening the literature, understanding the importance of effective screening is intended to do, and write
The purpose of screening the literature, the importance of understanding the scope and content to make effective screening and typing
| Assoc. Prof. Belgin YILDIRIM |
| 1. | Understanding the concept of literature search |
| 2. | The basic objectives of the literature and understand the importance of screening |
| 3. | Access to scientific knowledge in the field of |
| 4. | Scanning, reporting |
| 5. | Scanning, reporting |
| 1. | Güler, Ç., Akın L. (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara |
| 2. | Aksakaoğlu G. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri. İzmir, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlük Matbaası.2001. |
| 3. | Güler, Ç., Akın L. (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara |
| 4. | Sencer, M. ve Sencer, Y., ‘Toplumsal Araştırmalarda Yöntem Bilim’, Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Ens. Yayınları, No: 172, Ankara, 1978. |
| 5. | Karasar, N. (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi, 7. Basım |
| 6. | Özçelik A.D., ‘Araştırma Teknikleri’, ÜSYM Eğitim Yayını, 1981. |
| Type of Assessment | Count | Percent |
|---|---|---|
| Midterm Examination | 1 | %40 |
| Final Examination | 1 | %60 |
| Activities | Count | Preparation | Time | Total Work Load (hours) |
|---|---|---|---|---|
| Lecture - Theory | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Midterm Examination | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Final Examination | 1 | 25 | 2 | 27 |
| TOTAL WORKLOAD (hours) | 104 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | ||
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | ||
OÇ-3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||
OÇ-4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | |
OÇ-5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | |