
| Course Code | : EBB453 |
| Course Type | : Required |
| Couse Group | : First Cycle (Bachelor's Degree) |
| Education Language | : Turkish |
| Work Placement | : N/A |
| Theory | : 2 |
| Prt. | : 6 |
| Credit | : 5 |
| Lab | : 0 |
| ECTS | : 10 |
At the end of this course, the students; 1) Learn about the implementation of psychological counseling and guidance services in schools. 2) Recognize psychological counseling and guidance services provided at various stages of education. 3) Plan and conduct implement services for educational, vocational and personal-social developmental areas.
Provisions related to Implementations and Supervisions
| Assoc. Prof. Didem AYDOĞAN |
| Assoc. Prof. Esin ÖZER |
| Prof. Ali Serdar SAĞKAL |
| Prof. Ruken AKAR VURAL |
| Prof. Tarık TOTAN |
| Prof. Yalçın ÖZDEMİR |
| Prof. Yaşar KUZUCU |
| 1. | Learn about the implementation of psychological counseling and guidance services in schools. |
| 2. | Recognize psychological counseling and guidance services provided at various stages of education. |
| 3. | Plan implement services for educational, vocational and personal-social developmental areas. |
| 4. | Implement psychological counseling and guidance services at schools. |
| 5. | Implement services for educational, vocational and personal-social developmental areas. |
| 1. | Güven, M. (2008). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık. |
| 2. | Erkan, S. (2006). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayınları. |
| 3. | Erkan, S. ve Kaya, A. (2005). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları: I ve II. Ankara: Pegem Yayınları. |
| 4. | Gazioğlu, E. İ. ve İlgar, Ş. M. (Ed.) (2017). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları. |
| 5. | Kuzgun, Y. (Editör) (2014). İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
| 6. | Owen, F. K., Owen, D. ve Karaırmak, Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları İçin El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. |
| 7. | Yeşilyaprak, B. (2005). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım. |
| 8. | Yeşilyaprak, B. (2015). İlk ve Ortaöğretimde Gelişimsel Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları. |
| Type of Assessment | Count | Percent |
|---|---|---|
| Final Examination | 1 | %100 |
| Activities | Count | Preparation | Time | Total Work Load (hours) |
|---|---|---|---|---|
| Lecture - Theory | 2 | 2 | 2 | 8 |
| Lecture - Practice | 13 | 6 | 6 | 156 |
| Assignment | 14 | 3 | 3 | 84 |
| TOTAL WORKLOAD (hours) | 248 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |